Targi branżowe są nieodzownym elementem strategii promocyjnej każdej firmy. To najlepsza okazja do bezpośredniego kontaktu z potencjalnymi partnerami biznesowymi oraz zachęcenia do nabywania swoich produktów przyszłych klientów. Żadna inna forma działań marketingowych nie pozwala w jednym czasie przedstawić swojej oferty tak dużej grupie zainteresowanych odbiorców.
Po co właściwie organizuje się targi?
Targi branżowe to miejsce spotkań. To czas, by wyeksponować swoją ofertę grupie zainteresowanych. Przedsiębiorca ma pewność, że na takim wydarzeniu nikt nie znalazł się przypadkowo. Uczestnicy przybyli tu właśnie po to, by zaprezentować swoje działania albo podjąć współpracę z konkretną firmą. Ponieważ konkurencja na targach jest ogromna, każde stanowisko musi się wyróżniać. Nie ma co się łudzić, że chętni sami zauważą konkretny produkt, podejdą i go nabędą. W dużym skupisku substytutów trzeba zadbać o unikalność. Taką zapewnić sobie można poprzez dobór odpowiednio dobranych elementów promocyjnych.
Jak przyciągnąć na stoisko potencjalnych klientów?
Aby przyszły klient czy kontrahent zainteresował się konkretnym stoiskiem targowym, konieczne jest zwrócenie jego uwagi. Przedsiębiorca ma dosłownie kilka sekund na to, by zrobić pozytywne wrażenie i zachęcić do poznania szczegółowej oferty. Przydają się więc nie tylko standy reklamowe, banery, plakaty czy ekspozytory, na których można umieścić ulotki, katalogi, gazetki czy broszury firmowe. Należy też zadbać o gifty, które będą kojarzyć się z firmą już po zakończeniu targów. Smycze, długopisy czy breloki to już przeżytek. Dzisiaj inwestuje się w bardziej wyróżniające się gadżety. Najlepiej takie, które identyfikują się z firmą. Mogą to być próbki produktów albo wartościowe gifty, które z miejsca wzbudzają lojalność potencjalnych klientów.
Kolejnym wabikiem może być hostessa. Okazuje się, że dzisiaj jej rola nie kończy się na ładnej prezencji i szerokim uśmiechu, kiedy wręcza ulotki czy wskazuje stanowisko targowe. Teraz hostessa jest nierzadko wyszkolonym specjalistą, dzięki czemu staje się reprezentantką firmy. Potrafi porozmawiać z zainteresowanym, opowiedzieć mu o produktach, zachęcić do skorzystania z atrakcyjnej promocji. Coraz częściej zastępuje pracowników firmy, ponieważ posiada niezbędną wiedzę, którą jest w stanie przekazać odbiorcy.
Wiedza to podstawa
Żadne elementy promocji, takie jak stojak na gazety, ekspozytor ulotek czy reklamowy stand nie zastąpi jednak bezpośredniego kontaktu z fachowcem. To dlatego na targach musi być obecny ekspert, który będzie w stanie zaprezentować produkty firmy, a nawet szczegóły możliwej współpracy. Rzeczywiście, o ile hostessa z wdziękiem przedstawi szczegóły oferty, to jednak nie ma kompetencji, by na przykład podpisać umowę czy negocjować warunki współpracy.
Podsumowanie
Jeśli wiemy już, że targi są niezbędnym elementem promocyjnym, to musimy jeszcze uświadomić sobie, że nie tylko wystarczy na nich bywać, ale również odpowiednio przygotować stanowisko targowe. Należy sprawić, by jak najbardziej wyróżniało się na tle konkurencji, której na takim wydarzeniu przecież nie brakuje. Inwestycja w ekspozytory promocyjne zapewne się opłaci.