Co to jest marketing wirusowy?

Marketing wirusowy, czyli viral marketing pojawił się po raz pierwszy na rynku usług reklamowych w roku 1997 i szybko stał się jednym z najczęściej wykorzystywanym narzędziem promocji określonego produktu, usługi czy idei.

W praktyce działanie marketingu tego rodzaju opiera się na wypuszczeniu informacji w różnej formie w sieci, która to zostaje przekazywana przez innych użytkowników do dalszych odbiorców. Generalnie chodzi o to, by dana informacja trafiła szybko do jak największej liczby odbiorców.

Warto zauważyć, że produkt marketingu wirusowego musi być idealnie skomponowany i być na tyle atrakcyjny, by internauci zechcieli go rozprzestrzeniać dalej.

Marketing wirusowy przypomina popularną pocztę pantoflową tylko przy użyciu komputera. Co więcej, jest nie co bardziej skuteczny bowiem za pośrednictwem internetu można dotrzeć do dużo większej ilości osób. Ponadto działania tego rodzaju nie są zbyt kosztowne biorąc pod uwagę skuteczność. Obecnie oprócz samych informacji wypuszcza się promocyjne filmiki a produkcja filmów video tego rodzaju to chyba najlepszy pomysł na dobry jakościowo przekaz.

Pamiętajmy, że internauta jest przede wszystkim wzrokowcem i najlepsze wrażenie robi na nim pierwsze 3 sekundy przekazu – doskonale wiedzą o tym specjaliści, którzy robią filmy idealne jakościowo i skuteczne biorąc pod uwagę właśnie przekaz. Oczywistym jest fakt, iż odbiorca chętniej obejrzy krotki materiał filmowy aniżeli przeczyta długi artykuł.

 

, ,

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *