Działalność gabinetów usługowych w czasie pandemii koronawirusa

Jednym z sektorów krajowej gospodarki, który najbardziej ucierpiał z powodu rozprzestrzeniającej się pandemii koronawirusa, jest branża usługowa różnego typu. Już na początku marca polski rząd wprowadził restrykcje, zgodnie z którymi gabinety kosmetyczne, fryzjerskie, dentystyczne pozostały zamknięte. Ich działalność jest ponownie możliwa od miesiąca. Dwa miesiące braku możliwości generowania dochodu przyczyniło się do bankructwa licznych podmiotów. Te, które przetrwały, muszą prowadzić swój biznes na zmienionych zasadach.

Dbanie o higienę i bezpieczeństwo

Okazuje się, że gabinety, takie jak kosmetyczne, fryzjerskie czy dentystyczne albo te w zakresie prowadzonej działalności zabiegów medycyny estetycznej, muszą niezmiennie na co dzień zajmować się zabiegami, takimi jak odkażanie pomieszczeń. Właściciele tychże miejsc muszą zdawać sobie sprawę, jak dużym zagrożeniem jest bagatelizowanie takich norm. Dlaczego więc liczne podmioty o podobnej działalności buntują się, kiedy narzucana jest dezynfekcja gabinetów dentystycznych czy też dezynfekcja salonów kosmetycznych? Przecież przed pandemią koronawirusa również takie procedury trzeba było realizować, nie zwiększyły się więc z tego powodu koszty utrzymania firmy. Chyba nikt nie wyobraża sobie pójść do stylistki paznokci, która nie odkaża narzędzi czy stanowiska pracy. Zaniedbania z tego tytułu bardzo szybko wyeliminowałyby takie firmy z rynku. Klienci dzisiaj stawiają na jakość oraz bezpieczeństwo i nie trzeba w tym celu koronawirusa.

Co więc zmieniło się naprawdę? W gabinecie klient może używać maseczkę ochronną, ale nie musi, jeśli jej zastosowanie uniemożliwia przeprowadzenie wybranego zabiegu. Nie dopuszcza się, by w poczekalni czekały klientki, raczej zapisy odbywają się telefonicznie. Poszczególne stanowiska pracy utrzymane są z należytym odstępem. W licznych obiektach klientki proszone są o dezynfekcję rąk, sprawdza im się również temperaturę. Do takich punktów usługowych nie zaleca się przychodzenia z osobą towarzyszącą. Warto też odwołać albo przełożyć wizytę, jeśli wystąpiło przeziębienie bądź objawy przypominające zachorowanie na COVID-19.

Klientkom nie jest oferowany poczęstunek w postaci wody czy kawy. Każde stanowisko pracy jest dezynfekowane po zakończeniu wizyty klientki. Regularnie przeprowadza się również ozonowanie wszystkich pomieszczeń. Czysty ozon eliminuje nie tylko przykre zapachy, ale zwalcza też bakterie, wirusy, grzyby, roztocza, drobnoustroje.

, ,

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *