Czy reklama szokująca jest skuteczna?

Reklama szokująca najczęściej wykorzystywana jest w przypadku zamierzonej krótkiej, jasno określonej sprzedaży danego produktu i usługi. Niezwykle rzadko korzysta się z tej formy spotów przy planowaniu długofalowej kampanii bowiem zazwyczaj nasilenie negatywnych czy poruszających emocji źle wpływa na wizerunek produktu i całej firmy.

Reklama szokująca będzie skuteczna bowiem jest niezwykle zauważalna. Zazwyczaj porusza kwestie gorszące, powszechnie uznawane za tematy tabu. To przekaz na granicy dobrego smaku i zgorszenia, strachu i zaskoczenia.

Co więc wykorzystuje się do wywołania określonych emocji? Najczęściej to wizerunek dzieci, seks, pornografia, przemoc i inne aspekty społecznego życia, które nie są akceptowane bądź nie mówi się o nich głośno. Z całą pewnością przekaz tego rodzaju przełamuje bariery jednak istnieje bardzo cienka linia, by wywołać bunt odbiorców.

Warto jednak zaznaczyć, że nierzadko reklama szokująca ukazuje ważne dla życia kwestie, nie bojąc się ukazywać stłamszonych aspektów życia reklama tego rodzaju porusza lawinę ogólnych dyskusji, po prostu zwraca uwagę na problem.

Czy jednak reklama tego rodzaju przekłada się na sprzedaż produktów? Wbrew pozorom taka forma reklamy na pewno jest zauważalna i skłania do zakupu. Przyznać jednak należy, że najczęściej narzędzie tego rodzaju wykorzystywane jest przy okazji reklam społecznych, by jeszcze lepiej zobrazować społeczny problem.

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *